kolmapäev, 16. detsember 2009

Diigo

Valisin Deliciousi asemel Diigo, kuna see tundus huvitavam. Alustuseks lisasin oma sotsiaalsetesse järjehoidjatesse ka 4 järjehoidjat, mis seonduvad kooliga. Seega panin märksõnaks kool. Sain hästi hakkama. Konto valmistamisel raskusi ette ei tulnud. Diigo abil saan leida uusi materjali mind huvitaval teemal tagide kaudu. Samuti saan ligipääsu oma järjehoidjatele ka mujalt arvutitest, mitte ainult enda omast. Arvan, et kasutan seda uurimistöö materjali korrastamisel. See on hea, sest saan lisada juurde märksõnad ning kirjutada ka märkmeid, miks mingit järjehoidjat vajalikuks pidasin. Nii ei lähe kaduma tähtsad üksikasjad, sest meelespidamist on palju ning lihtsalt mälu peale ma ei julgeks lootma jääda.

teisipäev, 15. detsember 2009

Eelkaitsmine

Janeli Metsapooli uurimistöö kava
· Uuringu teema- Prandi- Järvamaa aasta küla 2008
· Juhendaja- õpetaja Erika Kranich
· Valiku kahelauseline põhjendus- Prandi on olnud minu koduküla ja kõik sellega seonduv on mulle südamelähedane. Uurimistöö teemavalikul lähtusingi sellest, et teha oma töö kodukülast, millega mul on tihedad sidemed siiani.
· Töö valdkond, objekt, aine- töö valdkond on Prandi küla. Annan lühiülevaate Prandi ajaloost, lähemalt uurin külaseltsi tegevust, kuna Prandi oli 2008. aastal Järvamaa aasta küla.
· Hüpotees- väidan, et Järvamaa alal, Koigi vallas on üks väike küla, mis on saanud silmapaistvaks ning pärjatud mitmete tiitlitega. (2007. aastal tänas Koigi vallavalitsus Prandit loodust väärtustava ja tutvustava tegevuse eest, 2008. aastal küla sai peaministrilt tänukirja, kui KAUNILE EESTI KODULE ja samal aastal pärjati Prandi Järvamaa aasta külaks).
· Oodatavad tulemused- saada rohkem teada Prandi MTÜ-st, näha kuidas on tema areng toimunud. Tutvuda endiste ja praeguste talu elanikega.
· Uurimismeetodid- panen kirja inimeste suulisi mälestusi ja muljeid küla ja seltsi tegevuse kohta. Koostasin küsitluslehe, mida analüüsin.
· Lähteandmed- toon välja küla talude kohad ja nimed. Vaatlen millised muutused on toimunud ja kes on läbi aegade talu elanikud olnud.
· Kirjandus jt. teabeallikad- vanema perioodi kohta kroonika. Samuti vallalehed ja MTÜ materjalid.
· Kalenderplaan- materjali kogumine (enamus koos), materjali süstematiseerimine, mõningate inimeste mälestused juurde ja täpsustada

Uurimistöö eelkiatsimise meeleolu

Lõppkokkuvõttes ei olnudki eelkaitsmine nii hull, kui ma arvasin. Inimeste ees närvi sisse ei tulnud, samas seal olid ka kõik tuttavad näod, kellele silma vaadata. Ka žürii oli tore. Mulle esitati üks küsimus (Missugust kroonikat sa kasutad?), millele vastasin soliidselt ja arukalt. Kui päris kaitsmine oleks samasugune ja läheks hästi, siis oleks kohe sõdarahul. Eks seda siis näha ole.

teisipäev, 1. detsember 2009

Uurimustöö kava näidis

Uurimistöö kava näidis

· Uuringu teema
· Juhendaja
· Valiku kahelauseline põhjendus
· Töö valdkond, objekt, aine (mida uurid? Kuidas formuleerida teaduskeeles? Viitamine valdkonna tähtsamatele uurijatele ja teooriatele.
· Ülesanded- mida tuleks teha? 2-4 küsimust, millele loodad vastust leida. Lahendamisjärge ootavate probleemide loend või pingerida (mida konkreetset selle küsimuse kohta ei ole teada?)
· Töö põhi- ja lisaeesmärk (millistele tulemustele soovin jõuda, mida taotlen, mida püüan saavutada?) Probleemi teoreetiline või praktiline käsitlemine: analüüsimine, lahtimõtestamine või lahendamine. Seoste uurimine nähtuste vahel. Teaduse ja proktika probleemide avastamine.
· Hüpoteesid- tõestamisele võetavad väited, teesid
· Oodatavad tulemused
· Uurimismeetodid (millise instrumendi, vahendiga ma mõõdetavaid näitajaid uurin?) Kuidas andmeid kogutakse ja töödeldakse?
· Lähteandmed- milliseid näitajaid arvestan, mõõdan, jälgin?
· Kirjandus jt. teabeallikad- loetelu (Millised teooriaf, autorid võimaldaksid teemas süvenemist?
· Kalenderplaan: tööde etapid + tähtajad

esmaspäev, 23. november 2009

Moodul VII

Viidatud peavad olema teistest tekstidest võetud:
*ideed,
*arvamused,
*andmed,
*faktid,
* tsitaadid,
*diagrammid,
*tabelid,
* joonised,
* teooriad,
*käsitlused.

Autoriõigus - Autori loata ei või ühtki teost, ei trükitud ega elektroonilist, kopeerida ega paljundada. Sama kehtib ka veebimaterjalide kohta. Samuti ei saa avalikult kasutada e-kirja ilma selle saatnud isiku nõusolekuta.

Plagiaat on teiste autorite kirjutistes leiduvate andmete, mõtete, ideede ja seisukohtade kasutamine oma oma töös kui iseenda omade, nende autoritele ja allikatele viitamata. Plagiaat on vargus!

Viitamiseks nimetatakse oma kirjaliku töö koostamisel:
*teiste autorite tekstide kasutamiose äramärkimist oma töö tekstis ning
*nende bibliograafiliste andmete äratoomist oma töö lõppu lisatud kasutatud kirjanduse loeteluna.

Kasutatud kirjanduse loetelus järjestatakse bibliograafilised viited olenevalt kasutatavast viitamissüsteemist kas:
*tähestikuliselt (nimeviitesüsteemi rakendamisel) või
*viitamise järjekorras (numbriviitesüsteemi rakendamisel)Viitamissüsteeme on mitmeid- *nime-aasta viitamist,
*numbriviitamist.
Koolijuhendis on öeldud seda täpsemalt.

Uut ei olnud midagi selles moodulis, sest hiljuti õppisime me sama asja eesti keeles.
Kõige olulisem teadmine oligi viitamine, mida peab uurimustöös kasutama.
Enesekontroliitesti tulemus oli 100%.

pühapäev, 22. november 2009

Moodul VI

Infoallikate peamised hindamiskriteeriumid on:
* Ajakohasus
* Usaldatavus
* Ulatus
* Täpsus
* Objektiivsus

Sellest moodulist sain teada, kuidas ära tunda täpseid ja usaldusväärsid infoallikaid.
Selles moodulis midagi üllatavat polnud, sest kõik punktid olid loogilisedi ja kergesti mõistetavad.
Enesekontrolli testi tulemus oli 95 %.

Moodul V











Nõuanded:
Üldiselt üksikasjaliseleLeia kõigepealt taustinformatsiioni, seejärel kasuta spetsiifilisemaid ja värskemaid allikaid.
Kirjuta välja leitud allika nimetus, asukoht ja kasutamise kuupäevKirjuta välja iga leitud teaviku kirje, seda läheb hiljem vaja
Tõlgi tema andmebaasides ja kataloogides kasutatavate märksõnade keelde.Kontolli oma otsisõnu tesauruses vm liigitussüsteemiga.

Oma uurimustöös kasutan infootsi päringutena märksõnu : MTÜ Prandi küla ja allikad.
Minu strateegiaks oleks info otsimine internetist, raamatukogus raamatutest ja suulised allikad.

Minu jaoks jäid mõistmatuks metamärgiga otsingud.
Sellest moodulist saingi teada, kuidas neid õigesti ja efektiivselt kasutada. See oli minu jaoks ka kõige tähtsam uus teadmine. Samuti sain teada, mis on infootsing, millised on nende tüübid ja kuidas valida otsingusõna või fraasi.

Enesekontrolli tulemuseks oli seekord 78,4 %.